Ana içeriğe atla

Yoran İnsanlar

Çevrenizde hiçbir şey yapmadan sizi sadece konuşarak yoran insanlar var mı blokurlarım?

Bir insan bir deveyi hendekten atlatmak istese ancak bu kadar yorulur.
Psikolojimizi harap eden, istediği şey uğruna karşısındakinı harcamaktan geri kalmayan, düşüncesiz, sinsi insanlar..
Yazık ki onlara asla büyüyemeyecekler. 
Hep aynı kum kutusunda, hep aynı evin soğuk odalarında tutuklu kalacak çocuklukları. 

Yahu insan gibi yaşasanıza? Ne bu gösteriş tutkusu, ne bu "en iyisi benim" rolü?
Ne olursa olsun kendilerinden daha iyisinin olabileceğini kabul edemiyorlar asla.
"Ama, ben" dillerinden düşmüyor. 
"En zorunu ben yaşadım, en ağırı benim başıma geldi" demekten asla sakınmıyor dilleri.

Kaçma isteği uyandırıyorlar mı sizde?
Bir psikologdu galiba yanlış hatırlamıyorsam bu tarz enerji çeken insanları dinlerken elinizi göbek deliğinizin üzerine koymak lazımmış, öyle demişti.
Enerjinizi sömürmemeleri için.

Halil Ata Bıçakçı da der ki "yastık gibi yumuşak olun." Olur hocam olur da ben tam yumuşayacağım sıra bi'şeyler oluyor. 

Daha önce okuduğum "köpek gibi büyütülmüş çocuk" kitabında bu tarz insanların bazı şeyleri ben başardım demek için kasıtlı olarak kötü duruma getirdiği iddia ediliyor. 
Aynı şeyler olmasa da bu bakış açısından bakıldığında Behavioral Scientist de kendimin çocuğu olsaydım kitabında bu kişiliğe narsist kişilik diyor.

Tıp etimolojisinde adı her ne olursa olsun biz onlara toplumda yoran insanlar diyoruz. 

Bir ara Meryem Uzerli tükenmişlik sendromu yaşıyordu. Şimdilerde toplumsal olarak tüketiliyoruz.

İnsanlar gerçekten çok garip.
Daha önce bu örneği verdim mi bilmiyorum ama "bir kadın ben çiçekleri seviyorum dediği halde çiçekleri sulamıyorsa o kadın çiçekleri sevmiyordur." Diye bir örneklem var.
Benim örneğim de buna benzer; bu insanlar kendileri tarafından yaptırılan şeyleri ya da içinde kendilerinin geçtiği şeyleri seviyor galiba. Garip gerçekten.

Yazarken benim bile içim sıkıldı umarım siz okurken içiniz sıkılmaz blokurlarım. Var mı sizi de yoran insanlar? 

Yorumlar

  1. Bu tür insanlar kara delik gibi. Bu tür insanlarla karşılaştıkça 'sosyalleşmek fazla abartılıyor, çekil bir kenara huzur içinde yaşa' diyorum kendime. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen bu toplumda kendime yer bulamıyorum sevgili okurix, bir kenarda huzur içinde yaşamak fikri çok cazip. :/

      Sil
  2. kızmışsın seeen ama esprili geldi bana yazın :) ruh emici, enerji kırıcılar dediklerin senin hıhıms, hepsini bir adaya kapatalım onların :) bu arada, blokur, güzel bir buluş, ilk senden duydum bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim blokur, gece gece mutlu oldum sayende. Blokur demek hoşuma gidiyor. Blogdan çevreme bahsederken heyecanlanıyorum :) aslında insan her şeye aynı anda kızamıyor. Sonra bakıyor kızdığı şey birikmiş ve hep aynı sebeptense çıldırıyor bazen. :)

      Sil
  3. Deep sayesine buldum blogunuzu ve "blokur" hmm güzel!!! oldum. Bende postlarımda paylasımlarımda "blogevim" kullanıyorum. Orası sıgınagım ve blokurlar konuklarım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloglarımız bizim gözümüzün çiçekleri kabul edelim :)

      Sil
  4. Olmaz mı hiç. Göbek deliğini tutmayı da hiç duymamıştım:)) Enerji ordan mı çıkıyormuş..
    Sanırım böylelerinden uzak durmayı öğrenmek lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan uzak duramıyor ya. Toplumda iki kişiden biri yoran insanlardan oluşuyor. Bu da ya sizsiniz ya yanınızdaki. Allah korusun blokur :d

      Sil
  5. Okurken içim sıkılmadı,hatta biraz kendimi gördüm yazınızda. Görseldeki kız benim mesela :D Hislerime tercüman olmuşsunuz :)
    Ben o yoran insanları tek tek çıkarıyorum hayatımdan. Tavsiye ederim size de 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında hayatımızda kalıcı değiller üzerine düşen garip görevleri yerine getirip gidiyorlar ama dediğim gibi yapabildikleri tek şey yormak oluyor çünkü bir şeyi değiştiremiyorlar.

      Sil
  6. Güzel bir yazı olmuş. Öyle insanlar var gerçekten. Beni en çok yoran şey de zaten bir şeyler için çabaladığım halde çabalamıyormuşum gibi öğüt, akıl verilmesi. O işi yapacaksan da soğuyorum sonra.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz da garipler sahi. Sanki duyu organları kör gibiler. :D

      Sil
  7. Maalesef etrafımızda istemesek bile eminim karşılaşmışızdır bu insanlarla. İşin kötü yanı başkalarının yaşamını da zaman geçtikçe mahvetmeye başlıyorlar :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olaya geçici gözle bakmak lazım. Yapabildikleri tek şey orda öylece debelenmek blokur. Ufak bir çocuk gibi.

      Sil
  8. Maalesef var insanın enerjisini çekiyorlar ya :( Sanırım iç dökmeli ve rahatlamalı olmuş çok güzel yazmışsın. Çok iyi yapmışsın bence yazarak :) emeğine sağlıkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygularınıza tercüman olduysa ne mutlu bana :)

      Sil
  9. Göbek deliğinin üzeri mi :)
    İlginç geldi bana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemek lazım. İnsanın vücuduna enerji burdan giriyormuş.

      Sil
  10. Böyle insanlar bizdeki tüm enerjiyi, güzel duyguları sömürüyor. En iyisi mi böyle insanlardan uzak durmak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzak durmak her zaman mümkün olmuyor açıkçası. Bazen gelip özellikle sizi buluyorlar.

      Sil
  11. Anlattığınız gibi o kadar çok insan var ki gerçekten... enerji çekme durumunda eli göbek deliğine koymak fikrini deneyeceğim ki gerçekten bu insanlar konuştuğunda insanın enerjisi çekiliyor ve bir süre sonra şu fikir oluşuyor bende: Ben bu insana böyle düşünene birine neyi nasıl anlatayım ki kendimi neden yorayım ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakit kaybı resmen. Sinirlendirmek veya zaman harcamak dışında bir şey yaptırıyorlar üstelik. Bazen böyle sınandığımızı düşünüyorum. :)

      Sil
  12. blokur güzel buluş olmuş sevdim bunu :) elimizi göbek deliğinin üzerine koymak enerjimizi mi koruyormuş aa çok ilginç geldi bu :) var böyle insanlar ya benim çevremde de var hayat işte en iyisi mümkünse uzak durmak, mümkün değilse de pek dinlememek umursamamak lazım sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle sahiden. zihinsel gelişim gerilikleri olan insanlar galiba onlar. allah yarabbelalemin yüce mevlam bize sabır verirse iyi olacak :D

      Sil
  13. Yazı güzel fakat her iki kişiden biri bu insanlardan oluşuyorsa hangisi olduğuma karar veremedim açıkçası .d. Eğer öyleyse ikimizden biri bu insanlardan biri mi oluyor diye sormak isterim sayın keşmekeş. Bu sorunu halletmemiz gerek. Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendiniz haricinde iki kişi demiştim sevgilim. :) kim bilir kim ola

      Sil

Yorum Gönder

Comment

ARAMIZA KATILIN;

Bu blogdaki popüler yayınlar

Blogları Canlandırma Projesi; Mart Ayı Güncellemesi

  Merhaba sevgili saygıdeğer, blokurlarım. Size bundan sonra blokur diyeceğim. Blokur; blog okur kelimelerinin birleştirilmiş hali.  Biliyorsunuz ki Blogları Canlandırma Projesi kapsamında mart ayında okuyacağımız kitapların ya da izleyeceğimiz film- dizilerin teması "kadın". Bu kapsamda benim okuduğum  kitap da bu ay Bülent Gardiyanoğlu'nun "Kadın Olmayı Hatırlamak" kitabı.   Giriş kısmında yazar kadınların toplum tarafından kadınlara atfedilmiş sorumluluklarından bahsetmiş biraz.  Açıkçası yazarın kadınlara karşı tutumunu pek beğenmedim. Dönüp dolaşıp erkekleri savunmuş gibi geliyor ama hadi bakalım hayırlısı.  1) Yazar diyor ki, "kadınlar anne olurken kadın olduklarını unutuyor, eş oluyor ama sevgili olmayı unutuyor, kendini çocuklarına feda ediyor ama kendisi için yaşamayı unutuyor." Şimdi ben de diyorum ki kadınlar kadın olduklarını unutmuyor. Kimse eşi için sevgili gibi olmak zorunda değildir. Bu kadınların eşlerine sunduğu bir güzelliktir, neza

Sohbetimiz

uzun zamandır bloga yazmıyorum sevgili blokurlar. o kadar çok zaman geçti ki bir blogum olduğunu unutmuş bile olabilirim. bir şeyi düzenli olarak tekrarlamayınca huzursuz oluyorum. bir de mükemmel olmadıysa yaptığım içerik hiç yazamıyorum. kitap bile okuyamıyorum. ilaca başladım, psikiyatirye de gittim. depresyon hali görüyorum. açıkçası biraz buhranlıyım.  şu sıralar bir kedi sahiplendim.  bir iki iş buldum. sınava girsem de bilgi ve belge yönetimi okumak istiyorum.  yargı izliyorum.  facebook'ta bir grupta moderatörlük yapıyorum.  işler freelance bu arada evden çalışıyorum.  sahiplendiğim kedi ile uğraşıyorum. ağzında yaralar vardı, enfeksiyon vardı diş ve diş etlerinde. onları iyileştirdim. inanır mısınız o yaralar için aldığım synulox isimli bir antibiyotik 220 lira tuttu. sadece 10 tane var içinde bir de. neyse. tam ilaç bitti çocuğum iyileşti derken bu sefer de ayağındaki yara tekrarladı. ağız kokusu geri geldi yani antibiyotiği bitirdik ama demek ki sona ermemiş. diş etlerin

Dönüş

Uzun zaman oldu yazmayalı. Çıktığım kafa izninde yeni kararlar aldım blokurlarım.  Ben vakitsiz bir insanım. Ben geçmişin hatıralarına saplanmış, geleceğini kurtarmaya çalışan bir insanım. Bu yüzden zor geliyor yazmak. Bu yüzden vakitsizim uzun zamandır. Bu vakitsizlik bizi yok edecek aslında ama geçecek.

Translate